Reziume.lt - įkvepiančiai darbo paieškai

Karjeros marketingo srityje keliai ir klystkeliai

autorius: Reziume.lt
Paklaidžioję po darbo skelbimus Lietuvoje, neabejotinai užtiksite kompanijų, siūlančių darbo pozicijas marketingo vadybininkui, marketingo specialistui arba marketingo vadovui. Raktažodžiai: iniciatyvumas, projektų valdymas, renginių organizavimas, komunikabilumas, klientų poreikių analizė ir panašūs. Skamba intriguojančiai, tačiau, jei dešimties skirtingų žmonių paklausite, kas tai yra marketingas, tikėtina, jog vieningo atsakymo negausite, o pats populiariausias bus „ai, nu tai kažkas ten su reklama“. Pridėkime dar debatus apie tai, ar lietuviškas terminas rinkodara yra tikslus marketingo atitikmuo, ir greitai paaiškės, kad niekas tiksliai nežino, kokių tiksliai žinių ir gebėjimų reikia tam marketingui.

Kalbant bendrai, marketingas yra orientacija į klientą. Bet net jei ir pasitelktume klasikinį ir labai supaprastintą, nors jau pasenusį trumpinį 4P, apibrėžiantį marketingo priemonių sprendimus, susijusius su produktu, kaina, reklama ir distribucija, greitai paaiškėtų, kad marketingas yra itin plati sritis. Tad nenuostabu, jog skirtingose darbovietėse marketingo specialistams atitenka skirtingos užduotys. Tai priklauso nuo įmonės veiklos srities, dydžio, darbuotojų skaičiaus ir taip toliau.

Svarbiausia dilema, kuri neišvengiamai kyla siekiant karjeros marketingo srityje, yra pasirinkimas dirbti įmonėje, turinčioje marketingo skyrių, arba reklamos agentūroje. Tinkamai pasirinkus, darbas bus malonesnis bei leis pasiekti norimų aukštumu. Ne visiems žmonės tinka pašėlęs tempas reklamos agentūroje, tuo tarpu kitiems įmonės marketingo skyrius gali pasirodyti pernelyg ribojanti potencialą vieta.

Bene didžiausias pliusas reklamos agentūroje – galimybė prisiliesti prie daugelio projektų dirbant su skirtingomis įmonėmis. Tai kuria platų žmogaus požiūrį bei suteikia įvairiapusės patirties. Priklausomai nuo atsakomybės lygio projekte, darbuotojas gali būti tik stebėtojas, atliekantis nedidelius techninius dalykus, tiek idėjos sumanytojas bei įgyvendinimo organizatorius. Tik pradėjus dirbti išties ir reikia nusiteikti, jog teks daug ir greitai mokytis bei atlikti nedideles bei ne visada įdomias užduotis, kurioms neturi laiko projekto vadovas. Kylant į aukštesnes pozicijas, didėja atsakomybės lygis bei atsiranda galimybė pačiam kartu su įmone-kliente ieškoti kelių į tinkamą idėjos perteikimą bei įvykdymą.

Šokinėjant nuo projekto prie projekto, deja, neretai prarandama galimybė objektyviai įvertinti kaip konkreti reklamos kampanija ar marketinginiai sprendimai paveikė įmonę iš vidaus. Jei įmonės-klientės dažnai keičiasi, didėja rizika ne iki galo įsigilinti į problemą – čia itin svarbu greitis bei efektyvumas: greitai įsigilinti, nuspręsti, veikti. Reklamos agentūros darbuotojas neretai iki galo taip ir nesužino, kokį realų poveikį turėjo jo pastangos.

Savo ruožtu darbas įmonės marketingo skyriuje pasižymi didele atsakomybės našta. Įmonės marketingistas manevruoja tarp noro įgyvendinti kūrybines idėjas bei sugebėjimo pateisinti investicijas vadovo akyse. Pastarojo rūpestis vienas – augantis skaičius paskutinėje biudžeto eilutėje. O marketingistas nori ir feisbuko puslapio, ir mobiliosios aplikacijos išmaniajam telefonui, ir grandiozinio parduotuvės atidarymo renginio – visa tai investicijos, kurias reikia pagrįsti ir kurių efektas pasimato gerokai vėliau. Vis dėl to, kūrybingas bei energingas marketingo specialistas įmonėje yra tas žmogus, kuris turėdamas laisvę keliais sprendimais gali pakelti įmonę į naujas aukštumas.

Tačiau ir šis kelias yra toli gražu ne rožėmis klotas. Pradedant nuos asmeninės įmonės vizijos perteikimo vangiems partneriams iki derybų su reklamos agentūromis dėl projektų niuansų – marketingisto kiekviena diena yra tarsi kova už būvį. Gerai žinodamas įmonės prekę ar paslaugą bei turėdamas veiksmų planą, kaip jį padaryti mylimą klientų, jis dar turi įtikinti armiją įmonės bendardarbių, kad šie patikėtų marketingisto vizija bei patys imtų ją skleisti.

Galite neabejoti vienu – darbas marketingo srityje yra reikalaujantis beprotiškai daug energijos bei kūrybiškumo. Dar pridėkime būtinybę mąstyti kelis žingsnius į priekį bei žengti koja kojon su naujausiomis tendencijomis ir gausit kokteilį, kuris gardus pasirodo tikrai ne kiekvienam.

Kategorijos

Pasiūlymai pagal įmonę

TNS LT TNS LT

Tarptautinė rinkos tyrimų kompanija TNS LT.
Esame aukščiausios kvalifikacijos rinkos tyrėjai, analitikai ir konsultantai, mylintys savo darbą ir atsidavę klientams, kupini puikių idėjų ir nuolatos si...

rodyti daugiau


Naujas darbo skelbimas

Darbai svetur

Slaugos namų darbuotojas Anglijoje (be patirties)

rodyti daugiau