Reziume.lt - įkvepiančiai darbo paieškai

Kaip tinklaraščio rašymas gali padėti susirasti darbą?

autorius: Reziume.lt
Jeigu darbo paieška užsitęsė ir horizonte nesimato prošvaisčių, verta pagalvoti apie tai, kaip efektyviai šią pertrauką būtų galima užpildyti. Vienas iš galimų variantų yra tinklaraščio (angliškai „blog“) rašymas. Kas tai?

Tinklaraštis – tai vieno ar kelių žmonių dienoraštis, kuris yra viešai prieinamas visiems internete. Nuo įprasto asmeninio dienoraščio tinklaraštis skiriasi tuo, jog pastarojo temos gali varijuoti nuo pačių bendriausių (apie kasdieną, apie gyvenimiškus pastebėjimus) iki itin specifinių (pavyzdžiui, apie kulinariją, programavimą ir panašiai). Ar tinklaraščio rašymas gali padėti rasti darbą? Gali, tačiau yra kelios svarbios sąlygos.

Pirmiausia svarbu atsakyti sau į klausimą – kokią sritį išmanau taip gerai, kad galėčiau mokyti kitus? Būtent taip gimsta specifiniai, į vieną pagrindinę temą orientuoti, tinklaraščiai. Tarp daugelio lietuviškų tinklaraščių, palikusių pėdsaką lietuviškoje interneto padangėje, galima paminėti, deja, jau nebeegzistuojantį nezinau.lt, kurį rengė Džiugas Paršonis, gvildenęs įvairius IT ir technologijų klausimus. Savo laiku tai buvo populiariausias lietuviškas blog‘as bei vienas iš tinklaraščių rašymo manijos Lietuvoje pradininkų. Šiuo metu itin dideliu skaitytoju skaičiumi gali pasigirti Beatos Nicholson kulinarinis tinklaraštis, beatosvirtuve.lt. Iš šių autorių galima pasimokyti to, jog kokybiškai rašomas specifinis blog‘as visada sutraukia didelį skaitytojų ratą, o tai, savo ruožtu, lemia padidėjusį dėmesį iš aplinkinių. Tad jeigu ieškote darbo tam tikroje srityje, kurioje
norite save realizuoti, jūsų tinklaraštis turi būti su ja susijęs.

Pirmo punkto išvada iškelia kokybės klausimą – kaip gerai reikia rašyti, kad specifinis tinklaraštis sulauktų dėmesio? Populiariausi tinklaraščiai pasižymi sklandžiu, gerai suprantamu, tekstu, taisyklinga skyryba bei gramatika, šmaikščiu rašymo stiliumi, stipria asmenine pozicija bei, svarbiausia, aktualumu, nauda
skaitytojui. Tobulas šių sudedamųjų dalių mišinys atrandamas per praktiką ir eksperimentus. Nuoširdžios pastangos ir noras tobulėti šį procesą gerokai sutrumpina.

Ir trečia, tinklaraštis turi būti sąlyginai populiarus. Žodį „sąlyginai“ vartoju todėl, jog niekas tiksliai negali pasakyti, kiek labai populiarus tinklaraštis jau yra geras rezultatas. Vienas džiaugiasi dideliu įvairių skaitytojų skaičiumi, tačiau kitam džiaugsmo daugiau gali atnešti mažesnė, tačiau aktyvi, besidominti skaitytojų bendruomenė. Bet kokiu atveju, populiarumas yra antrojo punkto išdava – kokybiškas rašymas lemia dėmesio kiekį. Be abejo, kartais įmanoma pataikyti į temą, paliečiant aktualią visuomenei problemą, tačiau išties išlaikyti skaitytojus ilgesnį laiką, kokybės reikės nuolat.

Jeigu pradėjote ar jau rašote tinklaraštį tam tikra tema, įrašykite jį į savo CV. Per darbo pokalbius užsiminkite, kad realizuojate save rašydamas įdomų blog‘ą – gal, perskaitęs jį, darbdavys supras, kad tai yra aktualiausia informacija, kurią jis skaitė per visą savo gyvenimą? Štai kodėl minios skaitytojų ne visada yra tai, ko išties reikia. Šiek tiek hiperbolizuojant, jums tereikia vieno susidomėjusio skaitytojo, ir kad tai būtų jūsų būsimasis darbdavys. Leiskite jam sužinoti apie jūsų tinklaraštį ir tikėkitės geriausio.

Taigi pakartokime sėkmingo tinklaraščio, kuris gali padėti rasti darbą formulę – kokybė + populiarumas + konkreti tema. Kokybiškai rašomas populiarus tinklaraštis specifine tema yra raktas į sėkmę bei trokštamo darbo radimą. Kita vertus, šiais laikais uždirbti iš tinklaraščio rašymo yra šimtai būdų, tad gali atsitikti taip, jog darbo ieškoti nebereikės – tinklaraštis ir bus jūsų darbas.

Kategorijos

Pasiūlymai pagal įmonę

UAB Vegesta

UAB Vegesta

rodyti daugiau