Reziume.lt - įkvepiančiai darbo paieškai

Profilis socialiniame interneto tinkle: grėsmės ir galimybės ieškant darbo

autorius: Reziume.lt
Dabar jau drąsiai galima teigti, kad socialiniai interneto tinklai (SIT) yra tikras pastarojo dešimtmečio fenomenas, be kurių šiuolaikinis interneto vartotojas neįsivaizduojamas. Trumpai apibūdinant SIT reikia pasakyti tai, jog tai paslauga internete, leidžianti žmogui susikurti asmenybės atvaizdą tam tikroje sistemoje pagal tam tikrus rėmus, formuoti ir plėsti pažinčių ratą bei įsitraukti į tam tikrus veiksmus, išreiškiant savo asmenybę: dalintis informacija, rekomenduoti, reitinguoti, kritikuoti, reklamuotis ir kita.

Pirmasis, didelės sėkmės sulaukęs SIT buvo „MySpace“ (karaliavo pagal lankomumą 2005-2008 metais), vėliau jį pakeitė „Facebook“, kurio unikalių vartotojų skaičius neseniai perkopė 1 milijardą visame pasaulyje (2012 metų duomenys). Iš pastaruoju metu sparčiai populiarėjančių socialinių interneto tinklų galima išskirti „LinkedIn“ – profesinis SIT ir „Pinterest“ – SIT dažniausiai naudojamas moterų, dalinantis ir ieškant idėjų. Lietuvoje XXI a. pirmame dešimtmetyje populiariausias buvo „ONE“ socialinis tinklas, tačiau pastarąjį aplenkė jau minėtasis „Facebook“. Kiti populiarūs SIT Lietuvoje yra „Draugas“, „Pažintys“, taip pat „LinkedIn“.

Įprastai lietuviai turi susikūrę po kelis profilius ir juos naudoja skirtingiems tikslams. Pavyzdžiui, „Facebook“ naudojamas pažinčių mezgimui bei žaidimams, „LinkedIn“ - formuojamas profesinis įvaizdis. Siekdami suformuoti patrauklų asmeninį įvaizdį, vartotojai dažnai nesusimąstydami dalinasi itin privačia informacija, kuri, jeigu tinkamai neapsaugota, yra prieinama visiems. Pastaruoju metu lietuviai susidūrė su saugumo ir privatumo klausimais, kurie interneto visuomenei aktualūs jau kelis pastaruosius metus.

Šiais laikais jau tapo įprasta, kad darbdavys ieško internete informacijos apie potencialų kandidatą. Aišku, kol kas dar trūksta informacijos, kuri leistų įvertinti, kiek įtakos darbdavio sprendimui turi informacija rasta internete. Tai galėtų būti pagrindas socialiniams tyrimams. Įvairiose pasaulio šalyse (ypač JAV) jau pasitaikė ne vienas atvejis, kada darbuotojo pasisakymai socialiniame interneto tinkle (ir apskritai internete) jam kainavo darbo vietą, kada ši informacija pasiekė samdytojo ausis ir akis. Lietuvoje tokių drastiškų atvejų kol kas nepasitaikė, tačiau šalyje jau žinomos kelios situacijos, kai žmonės sulaukė nuobaudų už neetiškus komentarus interneto platybėse. Peršasi išvada, jog darbuotojai turi būti atsakingi už savo žodžius bei įvaizdį internete. Jei kompanijai neįtinka darbuotojo veiksmai internete, ji gali imtis įvairių, netgi drastiškų, veiksmų. Ir galima neabejoti, jog ši tendencija tik stiprės.

Pateikiame 6 pagrindinius patarimus, kuriais vadovaujantis darbo paieška neapkars (juk joks savo poziciją vertinantis darbuotojas nenorėtų, kad kompromituojanti vakarėlio fotografija pateiktų viršininkui ant stalo):

1. Susitvarkykite privatumo nustatymus. Skirkite šiek tiek laiko ir išsiaiškinkite konkretaus SIT naudojimo taisykles. Paslėpkite nereikalingą informaciją nuo pašalinių akių. Prieš dalindamiesi asmenine informacija, kelis kartus paklauskite savęs: „ar žmonėms tikrai reikia tai žinoti?“.

2.„Neatlapokite savo namų durų“ visiems prašalaičiams. Neretai internete vartotojai dalinasi visa kontaktine informacija, nuo elektroninio pašto iki telefono numerio ar net namų adreso. Tai tikrai nėra būtina: draugams praneškite savo telefono numerį asmeniškai, o visi kiti gali atsiųsti jums žinutę socialiniame interneto tinkle.

3. Socialiniuose tinkluose, kuriuose dalyvaujate konkrečiu tikslu (pažintys, darbščiųjų rankų būrelis ar transformerių konstruotojai) naudokite slapyvardį. Taip išvengsite nereikalingų asociacijų, o potencialus ar esamas darbdavys negalės piktnaudžiauti šia informacija.

4. Fotografijos turi savybę žaibiškai plisti. Visada atsakingai dalinkitės asmeninėmis bei kitų įamžintomis akimirkomis. Taip sumažinsite tikimybę, jog ta nuotrauka iš vakarėlio, kuriame „jūs leidote sau per daug“, paklius ne ten, kur reikia.

5. Profilio nuotrauka. Išnaudokite ją. Net jei ir užslaptinote „jautrią“ informaciją nuo nereikalingų pašalinių akių, vis dėlto jūsų profilio nuotrauka dažniausiai lieka matoma kitiems interneto vartotojams. Net jei tai bus ir vienintelis dalykas, kurį apie jus internete ras potencialus darbdavys, išnaudokite šią galimybę. Tai nebūtinai turi būti laiko, praleisto profesionalioje fotostudijoje (nors tai ir nepakenktų) rezultatas, tačiau fotografija turi būti maloni akiai bei tvarkinga. Venkite (bent jau kol vyksta atranka į tam tikrą darbo poziciją) profilio nuotraukoje demonstruoti nuogumą.

6. Nebijokite savęs pagirti. Jeigu užsiimate veikla internete, kuri yra susijusi su pozicija, į kurią kandidatuojate (pavyzdžiui, rašote teminį tinklaraštį, straipsnius, organizuojate renginius, administruojate tinklalapį ir panašiai), būtinai apie tai parašykite. Tegul darbdavys, ieškodamas apie jus informacijos, randa būtent tai, ko galbūt nesitiki rasti – įrodymą, jog esate aktyvūs, daug kuo domitės ir praktiškai tai bandote įgyvendinti. Darbo skelbimuose tai nėra ypač akcentuojama, tačiau geriausiai už jus kalba jūsų atlikti ir viešai matomi darbai.

Kategorijos

Pasiūlymai pagal įmonę

UAB Vegesta

UAB Vegesta

rodyti daugiau