Reziume.lt - įkvepiančiai darbo paieškai

Reziume.lt pataria: kaip tapti aktyviu klausytoju?

autorius: Reziume.lt
Nuolat susiduriame su kitais asmenimis. Ieškant naujos darbo vietos, siekiant užmegzti bendradarbiavimo partnerystes, ar įprastai dirbant komandoje – gebėjimas klausyti ir tinkamai suprasti kitą asmenį yra ypač svarbus ir naudingas. Aktyvų klausymąsi galima išugdyti kaip ir daugelį kitų savybių.

Aktyvaus klausymosi elementai

Išskiriami keli elementai, kurie būtini, norint tapti aktyviu klausytoju. Visi jie padės išgirsti, ką jums sako kiti ir sukurti malonią aplinką pašnekovui. Svarbu atminti, jog skirtingų kultūrų atstovai kai kuriuos iš išvardintų elementų vertins skirtingai. Jei plėtojama tarp kultūrinė komunikacija, rekomenduojama papildomai pasidomėti atskirų šalių ypatumais.

Visas dėmesys pašnekovui

Priimkite informaciją, kuria dalijasi jūsų pašnekovas. Rekomenduojama atkreipti dėmesį į savo kūno kalbą. Tinkamai valdydami kūną, įgysite pašnekovo pasitikėjimą ir būsite vertinami už gebėjimą klausyti bei išgirsti.

Taip pat verta stebėti ir pašnekovo kūno kalbą. Atminkite, jog nepakanka vertinti vien kūno judesius. Patartina kreipti dėmesį į visumą – kūno ir žodinę informaciją. Tik tokiu atveju nesuklysite interpretuodami.

Žiūrėkite tiesiai į kalbantįjį

Pokalbio metu rekomenduojama nukreipti dėmesį į kalbančiojo kaktą, ar vos virš jo galvos esantį objektą. Tokiu būdu pašnekovui atrodys, jog žiūrite į jį, tačiau nevargins pernelyg įkyrus stebėjimas. Nerekomenduojama žiūrėti tiesiai į akis. Tai gali neigiamai veikti pašnekovą, taip pat ilgas stebėjimas vargins jus patį.

Išmeskite iš galvos pašalines mintis

Nusiteikite palankiai dar prieš išgirsdami informaciją. Stenkitės, jog jūsų dėmesio neblaškytų pašaliniai objektai. Taip sutelksite visą dėmesį į aptariamus dalykus bei parodysite pagarbą pašnekovui.

Parodykite, jog klausotės

Retkarčiais linktelėkite galva. Tuo būdu padrąsinsite kalbėtoją, parodydami savo susidomėjimą bei palankumą.

Šypsokitės ir nepraraskite mimikos. Tuo atveju, jei jūs vengsite bet kokių veido išraiškų, kalbėtojui galite sukelti nemalonius jausmus.

Tam tikrais atvejais įsiterpkite į pasakojimą, vartodami jaustukus. Šiuo būdu užtikrinsite pokalbio tęstinumą bei sukursite pašnekovui palankią aplinką.

Pasitikslinkite tai, ką išgirdote

Užimant klausytojo poziciją, pagrindinė užduotis – suprasti tai,kas sakoma. Norint tai padaryti, būtina refleksija. Pastarąją atlikti padės toliau pateiktos rekomendacijos: pakartokite tai, kas buvo pasakyta: „Jūs teigiate, kad <...>“, „Iš Jūsų kalbos, suprantu, kad <...>“. Taip pat pateikite tikslinamuosius klausimus: „Ką Jūs turite galvoje, sakydamas <...>“, „Ar aš neklystu, kad <...>“.

Nepertraukinėkite

Dažnas pertraukinėjimas prilygsta laiko švaistymui. Tai neigiamai veikia kalbantįjį ir klausantįjį, nes trukdo susikaupti ir tinkamai suprasti informaciją.

Leiskite užbaigti pasisakymą

Nepertraukinėti norėdami išreikšti priešingą nuomonę. Tai galėsite padaryti po to, kai pašnekovas užbaigs.

Tinkamai reaguokite

Aktyvus klausymasis – tai pagarbos ir supratimo pavyzdys. Jums suteikiama informacija ir subjektyvios įžvalgos. Išklausę kitą asmenį, pateikite atvirą, nuoširdų ir pagrįstą savo vertinimą. Diplomatiškai išreikškite savo požiūrį į aptariamą subjektą.

Nedelskite ugdyti aktyvaus klausymosi savybes

Norint įgyti aktyviam klausytojui būtinų savybių, reikia įdėti nemažai pastangų. Patartina susikaupti ir pasitelkti apdairumą, siekiant iš tiesų išgirsti, kokią informaciją skleidžia pašnekovas. Rekomenduojama klausti klausimų, reaguoti ir perfrazuoti informaciją. Reziumė.lt komanda siekdama prisidėti prie puikių jūsų profesinių pasiekimų, rekomenduoja atkreipti dėmesį į šiame straipsnyje publikuojamus patarimus. Tuo būdu padidinsite darbo našumą, užmegsite ir vystysite naudingus profesinius ryšius.

Kategorijos

Pasiūlymai pagal įmonę

UAB Vegesta

UAB Vegesta

rodyti daugiau